"ULTRA. DOBIEGNIESZ DALEJ NIŻ MYŚLISZ" [RECENZJA]

Czołem, Biegacze!
Właśnie skończyłam czytać książkę Violetty Domaradzkiej i Roberta Zakrzewskiego "Ultra. Dobiegniesz dalej niż myślisz". Nie wiem, czy wolno mi oceniać tę pozycję z punktu wiedzowego
ze względu na mój poziom zaawansowania w bieganiu (przed pierwszą połówką), ale chcę Was po prostu zachęcić do lektury. Mimo, że nie biegam ultra, a nawet maratonów - niedługo półmaraton, lubię czytać książki ultramaratończyków ze względu na motywację, jaką dają do działania. 
Książka "Ultra. Dobiegniesz dalej niż myślisz" to jedna z niewielu książek polskich ultrasów. Jest napisana prostym językiem, tak że amator (jak ja) nie ma problemu ze zrozumieniem (chodzi o to, że każdy bieg jest mniej więcej opisnay, nie trzeba znać się na polskich górach i ogólnie bieganiu ultra, aby ksiązka do niego dotarła). Podoba mi się przejrzystość i prosty podział na rozdziały, które mają podobny schemat. Książka składa się z 12 rozdziałów - każdy odnosi się do innego aspektu biegania ultra. Nie trzeba czytać "od deski do deski", można "skakać" po rozdziałach i czytać o tym, o czym akurat mamy ochotę. Autorzy chętnie dzielą się z nami swoim doświadczeniem zebranym podczas biegania ultra i udzielają cennych rad i wskazówek, które mogą się przydać w praktyce. Piszą o bieganiu w Polsce i polskich biegach, więc tematyka też jest nam bliska.Na końcu każdego rozdziału pojawia się jakaś znana osoba  polskiego świata ultra oraz krótki wywiad z nią. Książka jest pełna fotografii, które oddają rzeczywistość ultra i zachęcają do spróbowania swoich sił w takim biegu. Lektura inspiruje i motywuje do biegania nie tylko na długich dystansach. Polecam przeczytać ją każdemu biegaczowi, który nawet zaczyna swoją przygodę z bieganiem. 
Julia

Komentarze